keskiviikko 28. elokuuta 2013

Tukalat olot

Viikon aloitus on ollut mulla ainakin tuskainen! Nimittäin nyt on kovasti supistellut.
Sunnuntaina mua alkoi supistelemaan, selässä oli kova polte ja paineen tuntu ja reisissä sellainen fiilis, että joku tehojumppa olis tullut vedetteyä. Soitin sitten synnytysvastaanottoon ja tiedustelin, että mitähän tässä nyt sitten tekis, kun a.) vauva on perätilassa ja b.) meillä on suvussa paljon ennenaikaisia synnytyksiä (itsekkin oon tullut kuukautta etukäteen) ja c.) suvussa on myöskin nopeita synnytyksiä (mm. musta sanottiin meidän äidille, että ei synny vielä pariin päivään, olen tullut maailmaan 26 minuuttia myöhemmin...).
 
Komennettiin sinne näytille ja tutkittiin, mutta mitään ei ollut tapahtunut. Vauvaakin katseltiin ultralla ja hän on jo laskeutunut asemiin, yhä edelleen perätilassa. Tai oikeastaan linkkuveitsi-asennossa, pylly edellä jalat ylöspäin. Lääkäri totesi, että ei todennäköisesti enää kyllä siitä käänny, joten teki sitten arvion koosta ja mun lantio kuvattiin. Nyt kaveri olisi noin 2,6 kiloa ja hyvät edellytykset olisi synnyttää alateitse :) Jos nyt lähtee syntymään, niin ei estellä!
 
Pääsin kotiin, mutta illalla supistuksia tuli useammin ja jouduimme lähtemään takaisin. Vieläkään ei ollut edistystä tapahtunut, mutta meidän suvun synnytysten takia ottivat mut osastolle yöksi, ihan varmuudeksi. Sain lääkkeitä, jotta pystyisin nukkumaan. Nukuin kyllä varmasti huonoiten ikinä! Aamulla taas tutkittiin, ei mitään. Lääkäri huomasi kuitenkin ultrassa, että lapsivettä on niin vähän, että vauvaa ei voi yrittää enää edes kääntää. Mua kyllä nyt mietityttää, että mihin sitä lapsivettä on kadonnut? Unohdin kysyä... No, kotiin pääsin ja päätin, että hitto vie, tuonne en enää mene ennen kun on pakko! Sairaalassa on kaameaa nukkua.
 
Nyt oonkin ollut kotona ja kipeänä. Nuo vaivat eivät hävinneet ja olo on aika tuskainen. Turhauttaa koko raskaus aika pahasti nyt! Mutta toivon, että tää tästä kohta lähtis liikkeelle... Perjantaina päästään taas katselemaan vauvaa ultraan, tehdään ilmeisesti uusi arvio koosta ja katsotaan, että onko lapsivettä tarpeeksi. Ei mitään hajua mitä tapahtuu jos ei ole? Ainakin oon ymmärtänyt niin, että perätilasynnytystä ei käynnistetä mielellään? Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Kuvia en oo napsinu, joten niitä ei ole. Taidankin mennä tästä takaisin nukkumaan, tuli taas yö valvottua. Kivaa keskiviikkoa,
 
Rakkaudella Lola

3 kommenttia:

  1. Lapsivettä voi tihkua ymmärtääkseni sinne vatsaonteloonkin jonkin verran, jos kalvoihin tulee reikä tai repeämä sinne yläpäähän. Mulla ei ollut lapsivettä enää juuri ollenkaan jäljellä siinä vaiheessa kun päästiin laitokselle asti ja sit ihmettelin että mihin se oli sieltä kadonnu ku ei ollu lattioille tjsp lorissut niin sain tuon vastaukseksi :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se onkin jännä juttu! Mietin itekkin, että kai sen huomais jos sitä alkais tulemaan? Tai oon ainakin ymmärtäny että sen tajuaa :D Viimeistään siitä että housut kastuu..

      Poista
    2. Joo :D Joskus viikkoa ennen synnytystä mulla tiputti pari tippaa jotain outoa -oletettavasti lapsivettä- mutta en tosiaan herännyt lätäköstä keskellä yötä tjsp vedenpaisumukseen :D Kalvot puhkaistiin vasta salissa, kuutisen tuntia ennen pojan syntymää, ja silloin kyllä holahti ihan kunnolla. Et jos lapsivedet menee niin kyllä sen huomaa. Tihkuttelu asia erikseen :P

      Poista

Ilahduta mua ja jätä kommentti!