perjantai 2. elokuuta 2013

Raskauden oireet, kaikkia en osannut edes odottaa...

Vaikka raskaus ja lapsen saaminen on ihanaa, niin kaikkia oireita ei kyllä kaipaisi vaivoiksensa. Oon ajatellut koko ajan, että mulla on ollut todella helppo raskaus, mutta kun aloin noita oireita miettimään, niin ei se kyllä ainakaan helpolta kuulosta :D Juttelin tuossa joku aika takaperin sukulaisteni kanssa ja äitini tuumasi, että se kuka sanoi raskauden olevan naisen elämän parasta aikaa, ei varmasti ole ollut raskaana! Alkoi kyllä naurattamaan tämä :D Tässä mun kaunistelematon totuus:
 
  • Alussa oli aivan jäätävä väsymys, tuntu siltä ettei selviä edes työpäivää hereillä ja istualteen meinasi nukahtaa. Kun virkistyminen alkoi, niin saattoi herätä jo klo. 5.00 ihan virkeänä. Nyt lopussa on ollut vähän vaihtelevampaa, välillä voisin vaan nukkua ja välillä uni ei vain tule...
  • Koko ajan olen kärsinyt mahakivusta, selitystä ei ole löytynyt. Muutman kerran on ollut niin paha, että päivystykseen on menty. Ei kivaa.
  • Mulla on alkanut soijaa pukkaamaan ja loppua kohti näyttää vaan pahentuvan. Ennen en hikoillut edes saunassa! Nyt saattaa öisinkin herätä hiestä märkänä, yök. Ja jos unohtaa laitta deodoranttia, niin rekkakuskin aromit on taattu. Minä ja rekkakuskit asioidaan luultavasti piakkoin saman dödö hyllyn luona.
  • Toisilla tulee kuulemma raskaus aikana ummetusta, mutta mullapa on ollut tässä 8 kuukautta kestävä ripuli, JEE!! Todella mukava kyläillä ihmisten luona :)
  • Alussa oli noin kuukauden tosi tosi paha olo, en pystyny syömään mitään muuta kuin sipsejä, ranskalaisia ja cocista...
  • Käyn muutenkin aika tuulella ja nyt oon käynyt jo ihan tuulivoimalla, sen verran hormoonit vaikuttaa mun mielialoihin. Oon ollut kaikissa tunteissa aivan äärirajoilla ja en voi telkkarista katsoa edes ostoskanavaa kun alkaa jo itkettää. Musta itsestä tää on ollu kaikkein kamalin oire.
  • Jatkuva nälän tunne oli ja hävisi, palatakseen nyt kun raskausdiabetes todettiin. Mutta luulen ton nälän tunteen palanneen nyt, koska en saa mitenkään ähky -oloa kasviksilla. Kun on monta vuotta syönyt väärin ja nyt on aloittanut terveellisen elämän, niin hetkonen menee totutteluun.
  • Närästys on aivan jäätävää ja siihen ei auta mitkään renniet tai samariinit. Pahentunut myöskin loppua kohti ja IHAN KAIKKI närästää.
  • Pissittää. Piste.
  • Parisuhteen piristykseksi on nyt lopussa alkanut kertyä ilmaa mahaan. Meillä leijuu peitot öisin :D



Tällasia oon tässä tuumaillu. Onko muiden raskaudet olleet helppoja, oireettomia vai hyvinkin hankalia? Palkinto tässä raskaudessa on tietysti se paras juttu, huomenna alkaa jo rv 33!
 
Rakkaudella Lola


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta mua ja jätä kommentti!