lauantai 3. elokuuta 2013

Putsplank! - siivouksen ekologiset ajatukset

Uusin keväällä mun pesuaineita ja halusin saada mahdollisimman hyvät ja ekologiset. Tai ajattelin lähinnä, että myrkyttömät. Töissä on aina saanut läträtä vaikka minkälaisten myrkkyjen kanssa, ammattikeittiöiden aineet on aikas tujuja ja osa jopa syövyttäviä. Myöskin raskaus ja kaiken laittioilta nuoleva puudeli mietityttävät.
 Tiesittekö, että monissa ravintoloissa esimerkiksi ruokailuvälineitä liotetaan syövyttävässä pesuaineessa (mikä takaa paremman puhdistuksen ja kiillon) ja astianpesukoneseen laitetaan pesuainetta ja huuhteluainetta? Oon välillä miettiny, että millasiahan jäämiä näistä jää? Mutta en kyllä siis kannata mitään käsitiski meinikiä ravintoloissa, mietinpähän vaan...
 
 
 
Yksi tuttavani suositteli Methodin- aineita ja niitä hommasin. Ostin myös muutaman putelin Mummi ja minä -pesuaineita. Methodiin olen ollut kyllä tyytyväinen, hinta ja laatu on kohdillaan, eikä loppujen lopuksi ole edes tavallista marketti kamaa kalliimpaa. Pesuaineissa on ihanat tuoksut, koko asunto tuoksuu erilaiselle: pölyt pyyhitään verigreipin tuoksuisella suihkeella, kylppärissä tuoksuu eucalyptus ja minttu, lattioiden puhtauden kruunaa sitruuna ja inkivääri. Myöskin Mummi ja minä-pesuaineiden tuoksut huumaavat: keittiöön on pysyvästi muuttanut sitruunasooda suihke ja yleispesuaineeni tuoksuu polkkakarkille. Tuoksu-friikkinä olen luonnollisesti innoissani.
 
Eilen aloitin kotona jo siivousta, mutta se jäi kesken, sillä lähdimme anoppilaan. "Onneksi" koti sotkuineen odottaa paluuta :) Onko muilla kokemuksia näistä aineista?
 
Rakkaudella Lola

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta mua ja jätä kommentti!