torstai 15. elokuuta 2013

Sadetta, kuulumisia ja neuvolaa

Ulkona sataa jo toista päivää, mutta mua ei haittaa :) Oon pääsyt käyttämään mun kumppareita, ulkoillut sateessa koirien kanssa, poltellut kynttilöitä ja käpertynyt sohvalle teekupin kanssa. Syksy on kyllä mun lemppari vuodenaika!
Muuten nyt on ollut vähän stressaavaa. Lähipiirissä on sairautta,mikä vaikuttaa munkin elämään. Hirveästi haluaisin toisia auttaa, mutta tän mahan kanssa liikkuminen hieman rajoittaa ja kaikkia hommia en ihan pysty tekemään. Sinnikkäästi olen kuiteskin lenkkeillyt joka päivä! Ja on siitä näköjään ollut hyötyäkin, sokerit on olleet hyvät ja mun paino on tippunut muutamassa viikossa 1,5kg! Vaikka vauva onkin kasvanut... En tosin ole tällaiseen edes pyrkinyt. Yritän vain liikkua ton diabeteksen takia ja toivon että tästä olisi hyötyä sitten synnytyksessäkin :)
 
Yksi iso stressin aihe tässä muutaman viikon sisään on ollut tuo puudeli. Leialla on tosiaan ollut korvissa hiivaa ja tulehdus. Ekaksi laitettiin korvatippoja 2 viikkoa, 2 kertaa päivässä ja pestiin korvia kotona. Kun menin kontrollikäynnille, niin eläinlääkäri oli aivan ihmeissään: tulehdus oli poistunut, mutta korvat oli aivan täynnä skeidaa. Viime keväänä meillä oli tämä sama rumba ja sillon korvat putsattiin nukutuksessa ja se jouduttiin tekemään taas, mikä on kuulemma harvinaista. Saatiin uusi korvatippa (onneksi vain 1 kerta päivässä...) 10 päiväksi ja myöskin silmätipat, 7 päivää 4 kertaa päivässä ja sen jälkeen 7 päivää 2 kertaa päivässä. Nyt kun on tämä raskaus näin loppusuoralla, niin a) en meinaa enää taipua tuon koiran tasolle ja lattialta ylös pääseminen ottaa koville ja b) mun pää on nykyään niin laho, että unohtelen asioita... Tähän päälle, on koiralla aloitettu tuo barffaus ja ainakin tähän alkuun on vielä opettelemista, että muistaa ottaa sille soseita sulamaan yms. EIKÄ SIINÄ VIELÄ KAIKKI! Leialla alkoi juoksut, viimeksi täällä oli seinätkin veressä :D Ostin sille juoksuhousut, saan nyt sitten vaihtaa sille vielä vaippojakin, JEE :DDD Onneksi en vielä ole synnyttänyt, se tästä puuttuu... No tärkeintä on, että koira paranee.
 
Mamman herkku välipala, oon ihan himona ruisleipään!
 
 
Tänään kävin neuvolassa ja kaikki oli ihan ok, paitsi... Vauva on vieläkin perätilassa. Ensi viikolla katsotaan uusiksi, jos vielä sama meininki, niin sitten käännellään ja väännellään. Voipi olla nyt sekin mahdollisuus, että mun ei edes tarvii synnyttää. Kun vielä tuo diabetes vaikuttaa tohon kokoon, niin nyt on kyllä jännät paikat! Ja vaivat vaan lisääntyvät, uutuutena jatkuva joka paikan kolotus ja mahakipu. Tämä raskaana oleminen on nähtävästi oikeaa draamaa :D Mutta tässäpä neuvolan kuulumiset:
  • viikot 34+5
  • verenpaine 126/85
  • kohdunpohjan korkeus 34
  • sydämen syke +130
  • liikkeet ++
  • painon muutos viikoilta 8+4 viikoille 34+5 +3,9kg
Kaikki pitää nykyään kirjottaa muistiin, muuten unohtaa...
 
 
Alan tässä tutkailemaan mun listaa sairaalakassista ja sitä jo hieman valmistelemaan, sitä luvassa vielä tällä viikolla. Myöskin ruokapäiväkirjat jatkuvat ja lauantaina me mennään synnytysvalmennukseen, kerron siitä lisää myöhemmin. Myöskin kivojen ihmisten ja ystävien tapaamisia on luvassa!
 
Rakkaudella Lola

2 kommenttia:

  1. Miksi miehesi ei hoida koiraa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hoitaa sekin ja mulle on nyt tosi tärkeää tuo liikkuminen, joten minä sitten ulkoilutan enemmän :) Koira on kuitenkin alunperin mun, joten ehkä se tulee vaan luonnostaan, että ite enemmän tulee sen kanssa touhuttua. Kivaa päivän jatkoa sulle!

      Poista

Ilahduta mua ja jätä kommentti!