tiistai 30. heinäkuuta 2013

Neuvolan kuulumiset ja päivän hyvä teko

Tänään oli neuvola ja tässäpä päivitystä tietoihin:
 
  • Rv 32+3
  • verenpaine 117/66
  • kohdunpohjan korkeus 32
  • tarjonta PT
  • Sydämmen syke + 130
  • liikkeet ++
  • painon nousu viikolta 8+4 yhteensä +5,4kg
Parin viikon päästä olis taas uusi aika neuvolaan. En tiedä kuinka usein niitä tässä lopussa on, mutta ainakin tuo diabetes voi kuulemma vaikuttaa asiaan? Saan myöskin sapiskaa mun paastosokereista, ovat olleet koholla. Aamuisin, kun olen ollut syömättä yli 8 tuntia, on ollut arvot liian korkeat ja tästä johtuen mun pitää alkaa syömään öisinkin. Saatan nimittäin helpostikkin nukkua 10 tuntia yössä :D Eli täytyy alkaa tekemään jo illalla valmiiksi yöpalat jääkaappiin...
 
Halusin tänään vähän hemmotella Herra M:ää ja tein hänelle herkkuja. Reppana kun on joutunut kestämään mun hormooni hirmuilua muutaman päivän.
 
Miehekkäät eväät!
 
Tein jauhelihapihvit itse lihapullieni ohjeella, lisäsin vain vähän enemmän korppujauhoja ja paistoin pannulla. Söin itse yhden pihvin ja hyviä olivat, tätä kuvaa katsoessa tulee kyllä nälkä... Kivaa iltaa kaikille!
 
Rakkaudella Lola


2 kommenttia:

  1. Mulla todettiin raskausdiabetes jo viikolla 14, eli ihan muutama päivä sitten. On ollut mieletön stressi ja masennus, kun ei osaa oikein mitään syödä pelkäämättä.
    Tuo on ongelma mullakin, että aamuisin arvo on liian korkea, nukun mielellään juuri 10h, joskus jopa pidempäänkin syömättä. Pitääkö munkin alkaa herätä syömään öisin esim leipää, mitä itse syöt?

    Tanja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aluksi join öisin lasillisen mehua tai mehukeittoa, mutta musta se heräily oli aika työlästä. Kätilö sitten neuvoi syömään hyvän iltapalan ja sillä mulla on pysynyt paastosokeri kurissa! Syön illalla yleensä vain hieman ennen nukkumaan menemistä (nyt lopussa se on kyllä valitettavasti aiheuttanut närästystä), useimmiten 2 jälkiuuni ruisleipää, niissä se hiilihydraatti on hitaasti vapautuvaa. Oon sitten ottanut tämän iltaisen hiilari määrän huomioon, esimerkiksi syömällä vain yhden lämpimän ruoan tai skippaamalla välipalan. Ja hyvin on pysynyt arvot! Mulla on nyt rv 38+6 ja eilen sain luvan lopettaa mittaukset, kun ovat pysyneet niin hyvinä :)

      Suosittelen ehdottomasti harrastamaan koko raskauden ajan liikuntaa päivittäin, mulla se ainakin on vaikuttanut tosi paljon noihin arvoihin! Ja itse sain ihan kuvallisia ohjeita niistä ruoista neuvolasta, ootko saanu sellasia? Jos et, niin laita mulle sun s.posti, voin lähettää :)

      Tsemppiä kovasti raskauden ja raskausdiabeteksen kanssa! Kyllä siitä selviää ja oppii nopeasti mitä voi ja kannattaa syödä. Plussana ainakin itsellä on se, että tähän mennessä on paino noussut vasta n.6-7 kiloa, eli helpomalla päästään synnytyksen jälkeen! Ihanaa odotusta <3

      Poista

Ilahduta mua ja jätä kommentti!