keskiviikko 3. heinäkuuta 2013

Mummolassa

Olen viettänyt muutaman päivän mummon kanssa. Muitakin sukulaisia on tullut samalla nähtyä ja mukavaa on ollut! Mummolassa kaikista kivointa on aina yhteiset korttin pelaamiset ja ehdottomasti maailman parhaimmat löylyt, maailman parhaimmassa saunassa! On aina naurussa pitelemistä, kun pelaamme korttia mummon ja tätieni kanssa, ihan huippua! Mun täytyy löytää kotoakin joku kortin peluu kaveri :) Tänään heti aamusta lämmitimme saunan ja lähdimme löylyihin, mikä ihana tapa aloittaa päivä!
 
 
Mummo näytti mulle tänään oman isänsä sodasta saamia kunniamerkkejä. Isopappa nukkui muutama vuosi sitten pois, en muista hänen puhuneen sodasta kuin muutamia kertoja. Olenkin nyt jälkikäteen kysellyt mummolta, että missä pappa oli ollut ja mitä oli sieltä kertonut. Kävin myös isomummon luona, taisin aikaisemmin jo mainita, että 95 vuotta tulee tännä vuonna isomummolle mittariin. Hän on niin virkeä vieläkin, yksin asustelee ja juttu luistaa! Muisteli tänään meille yli 90 vuotta sitten tapahtuneita asioita lapsuudestaan ja kyselin hänen raskauksistaan ja synnytyksistään. Isomummo kertoi, että oli saanut äitiyspakkauksen kun mun mummo syntyi 1938, oli kuulemma ensimmäinen vuosi kun sellaisen sai. Ajatella miten edistynyt Suomi oli 75 vuotta sitten!
On kyllä suuri rikkaus, että mulla on iso suku molemmin puolin. Isän puolelta meitä on nyt viisi sukupolvea elossa! 
 
Kivaa iltaa kaikille!
 
Rakkaudella Lola 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta mua ja jätä kommentti!