torstai 18. heinäkuuta 2013

Neulontaa

Tykkään hirveästi syksystä, se on aina ollut mulle uusien asioiden aikaa. Ennen se oli innostusta koulun alkamisesta, myöhemmin innostusta paluusta tuttujen rutiinien pariin lomien loputtua. Myöskin syksyisten vaatteiden kaivaminen kaapista on ihan huippua! Kun on koko kesän hihhuloinut pienissä liehuvissa vaatteissa, on ihanaa ja lohdullista kaivaa esiin neuleet ja villasukat. Tällä viikolla onkin ollut jo ihan syksyistä, vaikka onhan vielä kesää jäljellä..
 
Parasta syksyssä on ne aurinkoiset ja kirpeät päivät, kun lehdet saavat kauniin värin ja voit vetää päähän pipon, kaulaan ihanan huivin. Monesti syksyisin täytän termarin teellä ja lähden metsään tai rantaan istumaan ja nauttimaan luonnon kauneudesta. Viime syksynä, eräänä täydellisenä syyspäivänä, Herra M vei mut aivan ihanaan paikaan retkelle. Meillä oli eväitä, tuli ja laavu plus yksi pieni puudelin pentu. Jotenkin se on jäänyt mun mieleen yhtenä parhaimmista päivistä!
 
 
 
Joka vuosi ennen syksyä, mussa herää pieni martta (Herra M:n lempinimi mulle on Bertta, sanoi jopa että voisinko vaihtaa mun blogin nimeksi Rakkaudella Bertta :D), joka kaivaa kaapista puikot ja lankoja ja aloittaa vimmatun neulomisen. Osaan neuloa vain kaulaliinoja, kerran neuloin jopa yhden lapasen, mutta se jäikin sitten siihen yhteen. Tämä vuosi ei ollut poikkeus, taas on yksi huivi lisää! Löysin Citymarketista kivoja lankoja alesta ja neuloin kaksi huivia niistä, yhden itselleni ja yhden ystävälleni. Nyt siskonikin ovat tilanneet omat...
 
 
Neulominen on kyllä mukavaa aivot narikkaan-hommaa, suosittelen! Voi sitten ylpeydellä esittellä kättensä tuotoksia. Ja nyt mun onkin hyvä neuloa, on vielä aikaa tälle harrastaukselle :) Puudeli kyllä yrittää varastaa mun langat ja välillä puikotkin.
 
Rakkaudella Bert.. eikun Lola


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta mua ja jätä kommentti!