sunnuntai 12. toukokuuta 2013

Rakkaudesta äitiin

Ihanaa päivää kaikille äideille! Nyt kun äitiys on mullakin jo lähellä (ja silti niiiin kaukana..), on ollut kiva miettiä omaa äitiä ja äitiyden merkitystä.
 
Omalla kohdalla oon sitä mieltä, että mun äiti on vaan paras! Äiti on ollut mulle aina tärkeä, vaikka välimme ovat joskus hieman rakoilleet. Olemme molemmat aika kovapäisiä :) Äiti on opettanut minulle ahkeruutta ja itsenäisyyttä. Osasin jo pienenä puuhastella monia asioita mm. keittiössä. Olen saanut äidiltäni myös paljon vastuuta ja luottamusta, olin niin kiltti lapsi. Nyt kun mietin tulevaa, uskaltaakohan sitä samalla tavalla luottaa omaan lapseensa. Jää nähtäväksi.
 
Kun olin pieni, mun äiti oli aina kavereiden äitejä nuorempi, äiti oli 19 kun synnyin. Jotenkin se oli tosi coolia :D Äiti joutui monesti valitsemaan perheen ja työn välillä, sillä hän on ollut yksityisyrittäjä. Mua ei asia ole erityisemmin mietityttänyt, olen iloinen siitä, että äiti sai tehdä työksensä mitä rakasti ja nyt hänellä on aikaa nauttia omasta elämästään. Ja syksyllä mummina olemisesta. Oon niiiin varma, että mun äidistä tulee maailman paras mummi!

Äidin tekemät ruoat on niin hyviä ja meidän äiti tekee parhainta perunamuusia ikinä. Äidillänikin on kokin koulutus. Jotenkin omat pöperöt ei kuiteskaan maistu ikinä niin hyviltä, kuin äidin tekemät. Kummallista.



Pienenä aina ihailin äidin kauneutta. Vaikka äiti on ollut kiireinen ja paljon töissä, niin hän on aina jaksanut pitää itsestään huolta. Ite en jaksa meikata päivittäin... Kun olin 18, kaveri pojat kutsuivat äitiä kuumaksi, mua kyllä nauratti moinen :D Muutama viikko sitten viimeksi joku mulle kehui kuinka kaunis äiti mulla on! Ja oikeassa oli. Äitin kanssa saattaa kyllä olla hermoja raastavaa lähteä johonkin, äiti mallaa vaatteita monta kertaa päällensä ja kysyy mielipidettä, lopulta kuitenkin päätyen johonkin aivan muuhun...

Äiti on mun paras ystävä, kerron äidille aina kaiken. Haluaisin olla samanlainen äiti omille lapsilleni. Äiti aina kertoo oman kantansa, kunnioittaa mun omia päätöksiä, neuvoo ja auttaa aina tarvittaessa. En olisi päässyt omassa elämässäni tekemään moniakaan asioita ilman omaa ihanaa äitiäni <3

Rakkaudella Lola




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta mua ja jätä kommentti!