perjantai 24. toukokuuta 2013

Neuvola

En ole tänne kirjoitellutkaan mun neuvola juttuja tänne ja ihan rehellisesti sanottuna en kyllä tajua holkäsen pöläystä! Oon katellu muiden blogeista kaikkia neuvola asioita ja mulla ei oo mitään hajua mistä ne niitä oikein repäsee :D
 
Yhtenä päivänä lähdin ostamaan vaatteita vauvalle ja katsoin Googlesta, että minkä kokoisia niiden tulisi olla... Että ihan rehellisesti sanottuna ulalla ollaan. Mutta uskon, että kun saan lapsen syliini, niin äitiys tulee luonnostaan. Ja tämähän ensimmäinen lapseni, ensimmäinen kerta kun olen tekemisissä kunnolla vastasyntyneen kanssa, joten eihän tälläisiä asioita voi etukäteen tietääkään. Enhän minäkään oleta muiden tietävän vaikkapa omaan koulutukseeni liittyviä asioita, esim. kuinka lasketaan annoskokoa tai kypsennys hävikkiä.
 
Mutta palataan siihen neuvolakorttiin... Aloin sitten tutkailemaan kaikille noille lyhenteille ja latinalle merkityksiä ja silmiin sattui tämmöinen juttu. Itse ainakin koen hyödylliseksi, ymmärtää tällainen dum dumkin :D
 
Omasta kortista selvisi seuraavaa:
(suluissa millä viikoilla)
  • Verenpaine 127/75 (8+4), 120/83 (17+3), 120/64 (20+2), 126/77 (22+2)
  • Hemoglobiini 130 (8+4), 110 (22+2), lisää rautaa mulle
  • Kohdunpohjan korkeus 21 (22+2)
  • Painoarvio 307 g (20+2)
  • Sydämmen syke +145 (17+3), +145 (22+2)
  • Liikkeet + (17+3), + (20+2), + (22+2)
  • Painon nousu viikoilta 8+4 viikoille 22+2, +2,8 kg
Vielä kun löytäisin jostain mitä noiden pitäisi olla, niin voisin vähän vertailla. Haluaako joku valistaa minua?
 
Rakkaudella Lola


2 kommenttia:

  1. verenpaineet sulla on ollu hyvät. hemoglobiini laskeekin,mutta taas saattaa synnytystä ennen hieman nousta takaisin... rautaa kannattaa kumminkin syödä...sf-mittakin ok.ja painonnoususi on hyvä,kyllä se loppuvaiheessa ehtii nousta enemmän.mutta noiden perusteella vauvalla on kaikki hyvin :) ja sulla myös :) ja jos tahdot jotain vauvaneuvoja ym...voin yrittää auttaa ja kertoa kahden vauvan kokemuksella... ;) maalaisjärjellä osaan neuvoa kyllä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, kiitos! Täytyy laitella sulle viestiä :) Kattelen aina toisten blogeista noita neuvola juttuja ja oon ihan ulapalla :D

      Poista

Ilahduta mua ja jätä kommentti!