perjantai 28. helmikuuta 2014

Jimbo 5 kk!

Viime sunnuntaina tuli 5 kuukautta mittariin ja sattuipa olemaan vielä Aslakin nimipäivä. Keskiviikkona meillä olikin neuvola ja tässä uudet mitat:
 
  • paino 7500 g
  • pituus 68 cm
 
On se jytky! Joskus kesällä kauhistelin, kun mun tuttavan 3 kuukautta vanha vauva paino jo 5 kiloa, mutta Jimi paino saman ikäsenä yli 6 kiloa :D
Samalla reissulla saatiin rokotuksia, ONNEKS Herra M oli mukana ja piti Jimiä sylissä niiden ajan. Inhoon kaikkia pistoksia ja mua etoo ajatus, että ihan vapaaehtoisesti vien pikkuiseni piikiteltäväksi. Mun omatkin rokotukset on 4 vuotta myöhässä, hups. Lupasin että ens kerralla neukkutäti saa muakin pistää :D Ehdin henkisesti valmistautua!
 
 
 Toisaalta ihan hölmöö pelätä, olihan mulla synnytyksessäkin 3 tippaa kädessä kiinni, laitettiin epiduraali, spinaali (ja se vielä epäonnistu 6 kertaa, ai että!!!) ja loppujen lopuksi maha auki, selvisin siitäkin! Plus piikittelin itselleni sitä klexanee (vai mitä se nyt oli) synnytyksen jälkeen. Ja tatskojen ottaminenkaan ei oo ollu kovin kauheeta... No anyway, piikkiä mammaan on tulossa!
 
Jimi käntyilee jo ihan koko ajan. Heti kun pääsee lattialle, niin max 5 sekunttia ja ympäri! Tällä viikolla on myös jo vähän pakiteltu, mm. sohvan alle. Laitan Jimin lattialle ja meen vaikka vessaan, niin palatessa kaveri on jo jossain ihan muualla :D Tänään on jo ihan itse liikuttu syömään sitterin jalkaa, äitin kenkää ja on myös yllätetty villasukkaa suussa roikottava ja päätään ravisteleva pikku vesseli!
Ja kerronpa vielä sen, että nyt jo KAKSI yötä, on lapseni nukkunut! Oon ottanut käyttöön täsmäsyötön: ennen kun meen nukkumaan, niin herätän ja syötän Jimin. Kun Jimi herää yöllä, niin tarjoan ensin tuttia. Jos se ei kelpaa, niin sitten annan maitoa. Sillä aikasemmat heräilyt eivät kyllä olleet nälkää ja esim. viime yönä Jimi ei heränny kertaakaan, ei edes tuttia pyytämään! Laitoin nukkumaan 20.30, herätin 23 ja Jimi heräs aamulla 7.30. Toivottavasti tämä meininki jatkuu!
 
Minä taidan painella tästä unille, ihanaa viikonloppua <3
Rakkaudella Lola


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta mua ja jätä kommentti!