maanantai 14. tammikuuta 2013

Take a deep breath and just relax

Kävin tänään pitkästä aikaa vähän humputtelemassa. Menin äitini ja siskoni Josefiinan kanssa katsomaan elokuvaa nimeltä Selviytyminen.
 Oli aivan mieletön leffa, suosittelen! Paitsi jos on herkkä, muutama kohta oli kyllä aika etova ja rankka. Ja kyyneliäkin sai vuodattaa. Elokuva perustuu todellisiin tapahtumiin, tsunamiin joka iski 2004 muun muassa Thaimaassa erittäin voimakkaasti. Elokuva kertoo erään sieltä selvinneen perheen tarinan. Muutenkin elokuvassa käytetyt äänet ja tehosteet oli todella upeasti tehty! Tuntui lähes aidolta.
Aihe elokuvassa oli kyllä rankka, tsunamissa kuoli ainakin 230 000 ihmistä, 179 suomalaista. Suomi on niin pieni maa, että lähes kaikki tuntevat jonkun joka tietää jonkun joka on ollut siellä tai on menehtynyt. Itsekkin tiedän. Elokuva toi tapahtumia lähemmäs ja tuhoa oli kuvattu todella hyvin, tuli sellainen olo, että voi kamala. Tietysti onhan niitä nähnyt televisiossa ja uutissa, mutta tämä oli silti erillaista.
Pisti kyllä ajattelemaan elämää ja sitä kuinka koskaan ei voi tietää huomisesta. Kaikki on kuitenkin loppujen lopuksi hyvin haurasta. Ihminen on hyvin pieni luonnon rinnalla.

Ajatukset ovat muutenkin tässä vähän harhailleet. Koulua on vielä hetki jäljellä ja tekemistä riittää. Huomenna sitten sitä. Sen lisäksi olen ollut töissä ja rakkaan ystävän luona baby showereilla. Ja tietysti myös urheillut, huomenna menen uimaan :) Nyt muutama päivä vapaata ja sitten taas työn ihmeelliseen maailmaan, siinähän on jo viikko pulkassa!

Kuvia ei viläkään saa siirrettyä koneelta, alkaa jo ottamaan kupoliin..

Hyvää yötä kaikille, minä alan katselemaan Emmerdalea, mun lempparia!

Rakkaudella Lola

2 kommenttia:

  1. Hola Laura :) Mukavan oloinen blogi sulla, oon lueskellu jo jonkin aikaa ! Mä heitin sulle myös blogihaasteen mun omassa blogissa; http://piecesofmiracles.blogspot.fi/ ! Käyhän tsekkailee ja pistä eteenpäin :)

    VastaaPoista
  2. Moikka! Kiitos haasteesta ja kommentista! Oon niin urpo tälläsessä, että en tiedä osaanko, mutta yritän :DD

    VastaaPoista

Ilahduta mua ja jätä kommentti!