perjantai 31. lokakuuta 2014

Päivä elämästä

Vietin eilen mun tän viikon ainoaa vapaata ja ah mikä päivä! Menin edellisenä iltana aikaisin nukkumaan (lue: nukahdin pyyhe päässä, valot päällä ja telkkari auki), sillä kellojen kääntäminen väsyttää vieläkin ihan sikana. Aamulla Jimi heräs ihan liian aikaisin, jo 6.30, kun ollaan nukuttu nykyään kasiin vähintään, kellojen vika sekin. Zombiena hoidettiin kiukkuisen lapsen kanssa aamun hommat, katseltiin muumeja ja luettiin kirjoja. Jimi on ollut todella kiukkuinen, eikä ihme: kuukauden aikana on tullut suuhun VIISI hammasta. TSIISUS. Ja loppua ei näy!

 
Päätinkin ottaa vapiksen rentoilun kannalta ja olin koko päivän yökkärissä. Jimikin oli iltapäivään asti! Nukuttiin yhdessä päikkärit, siivottiin rauhalliseen tahtiin (Jimbo sotki samaa vauhtia) ja odoteltiin kyläilijöitä. Tietty siinä sivussa kiukuteltiin, räplättiin hellan nappeja, purtiin äitiä ja upotettiin tavaraa vessanpönttöön. Nii ja tanssittiin, kuunneltiin Queeniä täysillä, heitettiin yläfemmoja, laulettiin... Touhua on riittänyt.

Kuvat mun instasta, @bigmamaslaura
 
Illasta mun sisko ystävänsä kanssa tuli käymään (eli syömään) ja Jimi sai heistä seuraa, kun häärin keittiössä. Vapaan kunniaksi väsäsin tortilloja, mikä alkaa olla kohta jo mun ja mun siskon perinne. Tosi monesti mun vapailla ollaan syöty niitä ja mikäs siinä: helppoja, herkullisia ja jokaiselle jotakin.


Jimi nukahti nopeasti, kun oli riehunut niin paljon tätinsä kanssa. Yö oli kuitenkin todella levoton ja mäkin valvoin kahteen... Jotenkin en saa unta, kun mua jänittää, että joudunko kohta hyppäämään pystyyn, tiiättekö tunteen?
Päivä meni nopeasti, harmi. On ihanaa kun saa vaan olla ja puuhastella pikkuisen kanssa. Aina välillä sitä ihan yllättyy, että miten nopeasti lapsen kehitys tapahtuu. Eilen aamulla Jimi sanoi mulle: "äiti anna kakaa". Tais tarkoittaa noita karkkeja tuossa keittiön pöydällä, sillä sen jälkeen pontevasti osoitti sinne ja hoki tätä, tätä. Höpsykkä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta mua ja jätä kommentti!