torstai 6. helmikuuta 2014

Mamma syö terveellisesti

Onnistuin olemaan ilman karkkia hyvän tovin, mutta kipeänä ollessani hairahdin taas. Herkut näkyivät kyllä heti, niin mielialassa kuin ihossakin. Kuten mun tämän vuoden suunnitelmiin kuului, on nyt aika aloittaa panostus hyvään oloon. Ja diabeteksen uhka painaa tuolla takaraivossa...

Karkit ja makeat jätin heti pois, samoin vehnän. Oon sellanen, että jos vähänkin syön jotain noista edellä mainituista, niin heti turvottaa ja on maha kipeänä. Haluan toteuttaa tämän ruokavalion muutoksen niin, että voin sitä noudattaa koko loppu elämäni ajan. Joten mitään nälkälakkoa täällä ei vietetä! Yritän syödä mahdollisimman monipuolisesti ja terveellisesti, mutta jos herkkuja tekee mieli, niin en aio kieltää itseäni. Tietysti yritän rajoittaa.

Aamupalaksi munakasta, välipalaksi melonia ja lounaaksi jauheliha-kasviskeitto!

Aloitan myös liikunnan kevyesti. Nyt oon käynyt työntelemässä vaunuja noin 4 kertaa viikossa, kelistä riippuen 30-60 minuuttia. Kyllä sen heti huomaa, synnytyksen jälkeen liikunta on jäänyt ja kunto on romahtanut. Ajattelin myös jossakin vaiheessa aloittaa jonkun harrastuksen, mutta en tiedä vielä mitä se olisi. Jos jollakin on kivoja ehdotuksia mulle liikunta harrastuksesksi, niin antaa tulla!


Omien tutkimusten mukaan parasta saa Lidlistä.

Päivälliseksi salaattia, kurkkua, melonia ja 4 siivua paistettua halloumia, NAM.


Oon huomannut melkeinpä heti terveellisen ravinnon ja liikunnan vaikutukset. En oo enään niin väsynyt ja mieli on paljon parempi. Tietty väsymys vauvan kanssa kuuluu asiaan :D Mulla on vaan ihan tajuttoman energinen olo, hyvä että oon nukutuksi saanut! Viikossa turvotus on laskenut niin paljon, että vyötäröltä on lähtenyt 6 senttiä ja paino on pudonnut 0,5 kg, OHOH. Oma tavoitteeni on pudottaa aluksi 5 kiloa ja sitten katsotaan taas uudestaan.

Onkos muilla lähtenyt uuden vuoden tavoitteet miten käyntiin?

Rakkaudella Lola

4 kommenttia:

  1. Oiiii kiitos että muistutit mua vesimelonista! Sehän poistaa nesteitä ja on sen lisäks herkkuakin:)
    Mun tavoitteet käynnistyi ensin hyvin, sitten tuli stoppi. paino junnannu samassa jo melkein kuukauden, vaikka oon syöny terveellisesti ja liikkunu. Sen seurauksena ääretön ketutus. Mutta eteenpäin vaan sanoi liisa lumessa :)))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vesimeloni on kyllä huippu hyvää! Ja käy ihan makeena herkkuna kuin suolasenkin kanssa :)

      Toivottavasti lähtee taas takaisin käyntiin! Ainakin liian vähäinen hiilareiden saanti voi laittaa kehon ketoosiin ja painon putoaminen loppuu. Hiilareita pitäs syödä itseasiassa aika paljon päivässä! Mä syön hedelmiä, jälkiuuni ruisleipää (ihan paras kuidun lähde!) ja puuroa, satunnaisesti täysjyvä pastaa ja perunaa :) Käy kattoon fineli.fi, siellä saa tosi tarkasti tietää mitä kaikki sisältää ja siellä voi kattoa mistä ne päivän ruoat oikein koostuu!

      Tietty jokaisella on varmaan se luontainen paino, jonka alle elimistö ei ilman kituuttamista mene. Ositkohan nyt siinä sun luontaisessa painossa? Mun mielestä oot kyllä tosi timmi ja hoikka, joten dont worry be happy ;)

      Poista
    2. Juu tiiän kyllä, painonpudotukses on kuulemma aivan normaalii että jossain vaiheessa jäädään junnaan paikalleen ku kroppa pistää vastaan. mua vaan ärsyttää se:D
      Syön kyl hiilareita :))
      Tosiaan toivon ettei tää oo mikään mun luontainen paino, mä oon ollu 8 kiloa pienempi ennen raskautta:D mut kiitos kuitenkin <3
      Käyn kyl kurkkaan ton sivuston kans!

      Poista
    3. Joo tuo sivu on kyllä ihan kätsy! Pidän peukkuja, että ne kilot alkaa tippumaan :)

      Poista

Ilahduta mua ja jätä kommentti!