perjantai 31. tammikuuta 2014

Muistoja

Lapsen saaminen on herättänyt mussa monenlaisia tunteita ja muistoja omasta lapsuudesta. Mulla on ollut omasta mielestäni hyvä lapsuus. Mutta tietysti kaikilla on ollut omassa lapsuudessaan niitä "kupruja" ja ne on ainakin omalla kohdalla muokanneet musta juuri tälläisen, niin hyvässä kuin pahassa.
 
Oon syntynyt Oulussa ja asunutkin siellä muutaman vuoden. Kun olin pieni, niin mun isä lähti YK-joukkoihin Israeliin. Muistan kun iskä toi mulle sieltä ison Mikki-hiiri pehmolelun :) Erityisesti mulle on jäänyt mieleen, kun kuunneltiin erästä biisiä.
 
 
Kuuntelin tän biisin pari päivää sitten ja mulle tuli niin vahvasti lapsuus mieleen. Tuli jotenkin kamala ikävä, purskahdin ihan itkuun kaikista niistä muistoista.
Kun iskä palasi takaisin YK-joukoista, niin mun vanhemmat erosivat. Pienenä kun kävin Oulussa iskän luona ja mummolassa, niin kotiin palatessa olo oli haikea. Tiesi, että taas menee pitkä aika ennen kun nähdään. Tietysti yli 300 kilometria välimatkaakin oli aika paljon pienelle lapselle. Matkalle iskä pakkasi mulle aina eväät, mutta en raaskinut syödä niitä, koska ne oli isin tekemät :D
 
Nyt mun iskästä on tullut pappa. On ollut ihanaa huomata, että vaikka välimatka on pitkä, niin silti pappa soittelee ja kyselee Jimin kuulumisia, kylässäkin on käyty :) Keväällä me lähdetään Jimin kanssa Ouluun, sillä lähes kaikki mun sukulaiset asuu siellä. Ihana nähdä mun mummoja, pappaa, iskää, tätejä, enoa, serkkuja ja erityisesti haluan Jimin tapaavan mun isomummoni, joka täyttää tänä vuonna 96-vuotta.
 Ja tiedän, että iskä lukee myös tätä blogia, terkut iskälle multa ja papalle Jimiltä <3
Rakkaudella Lola


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta mua ja jätä kommentti!